30/12/07

Proxima estació: 31 de desembre de 2007, correpondencia amb 2008. Final de linia



Com posa en el títol de la entrada, avui es el penúltim dia de l'any, demà sacava la línia 2007 i comença la 2008.Aquest any ha estat any de canvis en els sector ferroviari. En els metros la incorporació de noves unitats les 9000 per la 2 i a la vegada es retiraven les 2100 per anar a la 4, i així poguer fer que deixessin de circular les 1100, les més antigues de la xarxa. També van entrara amb servei el 6000 per poguer millorar freqüència, han entrat en servei els 3000 R, s'ha començat a redformar el primer 4000, i s'ha retirat els 1000 per posar 5000 per la línia 5.En àmbit de trens, hi ha agut l agran crisis de rodalies, les ultimes 440 han començat a deixar de prestar servei, han entrat en servei els civies, i en teoria l'AVE tenia que arribar a Barcelona.

Ja que comencem un any nou, la estètica de metroes ha canviat, si torbeu problemes, o errors o coses a canviar no dubteu a dir.

Avui, penúltim dia de l'any, he volgut anar a fotografia les estacions de metro que estan mig a l'aire lliure, les quals son: Can Boixeres, Santa Eulàlia, Mercat Nou (actualment en obres) i Torres baròBallvona, de totes aquestes, només n'he fet dos (Les dos primeres). Al mati, amb la meva mare hem anat a buscar el metro a CiuatdellaVila Olímpica, on hem esperat el nostre tren, per l'altre costat ha passat un 1100, concretament el 1134-1409-113-1136-1135. El nostre ha estat un 2100, amb aquest hem anat fins a Verdaguer, on hem anat a buscar la línia 5; A la línia 5 volia fotografiar els 5000, que no els tinc fotografiats, i Can Boixeres. Un cop a l'anada hem esperat el primer tren, amb ell hem anat fins a Can Boixeres. El viatge ha sigut ràpid, ja que en els 5000 hi han pantalles que et van dient preguntes,... una pregunta era quina es la línia de metro de Barcelona més llarga? oviament la 1. Un cop Estàvem arribant a Can Boixeres, hem passat per davant les cotxeres on hi havien uns quants 5000, he torbat que tots tenien el logo del frontal que casi no es veia. un cop arribem a l'estació baixem i fem fotos a l'estació i als trens. Quant ja estaven totes fetes, hem agafat un tren direcció Horta. Amb aquest hem anat fins a Plaça de Sants. Allà hem fet el llargissim, i brut enllaç amb la línia 1. A la 1 esperava que vingues un 6000, però com que no tenia massa temps, hem agafat el primer que era un 4000. Amb aquest hem anat fins a Santa Eulàlia, passant per Mercat Nou que la megafonia diu la estació però no i para, i just depsres ja diu la següent. Aquesta estació es farà totalment nova, amb un anden central i coberta per "el calaix". Un cop a Santa Eulàlia, hem fet fotos, fins que ha vingut el següent tren que també ha estat un 4000, quant marxàvem he mirat per les cotxeres i ni un 6000. Amb aquest 4000 hem anat fins a la Plaça Urquianona on hem agafat el bus fins a la Vila Olímpica. Pel camí fins a Plaça Urquinaona tot eren 4000 i per la via d'adif, un alvia, i diversos regionals, i a pl.Catalunya, han passat per la mateixa via molt seguits un civia i una 447.


Aquesta ha estat la ultima entrada d'aquest any, així que Os desitjo bon nadal i Feliç any nou.

A dalt un 5000 direcció Cornella Centre entrant a Can Boixeres. A baix una 4000 entrant a Santa Eulàlia direcciò Hospital de Bellvitge; totes dues fotos de les estacions a l'aire lliure visitades avui.