11/10/08

Madrid (II) Rodalies Madrid línia C-9



El dia comença a Campo de las Naciones, on agafem el metro fins a Nuevos Ministerios. Un cop en aquesta, hem de comprar uns bitllets especials, ja que la línia C-9 queda en una zona especial. Agafem el primer tren de la línia C-8b, el qual era una 447 direcció Segovia. A dintre el tren sens asseu un home al costat el qual ens explica tot el que es pot fer per Cotos i per allà.
Un cop a Cercedilla, anem a la via de la línia C9, i pugem al primer tren que sortia el qual era una doble composicio de 442. l'estació de Cercedilla te 4 vies d'ample Iberic i 3 de metric, en la tercera hi han "quitanieves" com el 300 d'adif. Avanç de que nosaltres marxem, va arribar per l'altra via la unitat 006.
Un cop aquest havia arribat marxem nosaltres la 004 i la 005 direcció Cotos. Comencem a tirar amunt, encara que el primer tros es força "light", ja que va per dintre el poble de Cercedilla, on te un dels múltiples baixadors: Cercedilla Pueblo. En aquesta i parem ja que algú havia sol·licitat parada (en aquesta línia totes les estacions excepte cercedilla, Cotos i Puerto de Navacerrada son facultatives). Un cop seguim el tren ja entra dintre del bosc, i des d'aquest moment fins al final el tren passa per un paisatge verd envoltat de multitud d'arbres. Arribem a la següent estació (Las Heras), en la qual també parem. Seguim i passem per les altres que hi han sense parar (Camorritos, Siete Picos), aquestes estacions les passem sense veure-les, ja que moltes d'elles es una andana amb un cartell. Un cop arribem a Puerto de Navacerrada, parem i en aquesta si que i baixa força gent. L'estació serveix per fer els encreuaments entre els trens, ja que es força més gran que la resta de línies i a més esta dintre del mateix poble. Un cop sortim d'aquesta el tren entra en un túnel el qual es força llarg, i fa que canvi el paisatge ja que quant i entres esta en un poble, en canvi quant surts estàs dalt de una alta muntanya, passant per llocs on quedes quasi penjat sobre un llac o arbres i més arbres; per el mig de verd i més verd es veu una llarga via amb moltes corbes i fortes pujades i de tant en tant u tren fent un gran soroll pujant o baixant per aquesta. M'entres tot això passem per Dos Castillas i Vaquerizas, fins que al final els arbres deixen de ser tant densos, i de la nostre via en surten dos més, i això ja ens indica que arribem a el nostre destí l'estació de Cotos. L'estació te 3 vies, però nomes s'utilitza la principal, ja que les altres dos tenen un apetita anadana. En total te dos edificis l'estació, un que no se molt bé que hi ha i l'altre on hi ha un bar-restaurant i serveis i bancs per esperar a l'hibern, ja que allà i fa força fred. Les vies de l'estació segueixen un tros fins a quedar dintre de un túnel, per el qual quant es va construir es pretenia ampliar fins al "Vaye de Lozoya", però al final es descarta aquesta ampliació. Un cop allà fem una excursió, la qual ens ocupa fins a l'hora de dinar.

Un cop havent dinat, esperem a que arribi el pròxim tren, m'entres no arriba aprofito per fer fotos de l'estació. Un cop el tren arriba a l'estació va disminuint la velocitat fins a quedar parat, un cop ha baixat tothom pugem i esperem a que marxi. Un cop marxem anem baixant, aquest cop però amb el tren més ple que per pujar. Ara a la baixada també anàvem parant a més de les estacions recollint a gent sobretot. Al cap de poc ja estem a Cercedilla un altre cop, on tenim que canviar de tren i agafar una 447. Amb aquesta anem fins a Chamartin. Anem a l'estació de metro, la qual va ser ampliada el 2007. Aquesta te andanes per la L10, i la L1. La 10 esta a un nivell més poc fons que la 1, i en el nivell de la L1, hi ha espai per quatre vies més, dos per la L10 quant segeixi fins a Porta del nord, i les actuals de la 10 passarien a ser de la L14 (actual metronorte, 10 b), i les latre per una futura línia circular. Agafem el primer 2000 que bé, i amb aquest anem fins a Plaza de Castilla, on es pot enllaçar amb la L1, la L10 i la L9. Anem a la línia 9 i allà agafem un 6000 (com es força habitual en aquesta línia) fins a Barrio del Pilar, on baixem per anar al centre comercial, que hi ha per allà aprop. Desprès tornem a agafar el metro en aquesta i anem fins a Plaza de castilla on agafem un 9000 per tornar fins a N.N.M.M. per allà a agafar la 8 fins a l'hotel.

A la primera foto dos 442 esperen a sortir direcció Cercedilla a Cotos, i a la segona foto una vista des del tren

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ei pol sóc l'ignasi (ijg6910) guapes les fotos dels trens sobretot la primera, et deixo el coment...

renfe250 ha dit...

osti guapa las fotos.
passat per el meu blog.
http://renfe250-trensdecatalunya.blogspot.com/