4/10/08

Ampliació de la L3 Canyelles-Trinitat Nova



Avui desprès de 5 anys sense cap ampliació a la xarxa de metro a entrat en servei el nou tram de dos Km entre Canyelles i Trinitat Nova.
Comencem a l'estació de Drassanes, la qual ja esta quasi acabada de remodelar. Un cop arriba el nostre tren el qual era un 2000, l'agafem i amb ell anem fins a Roquetes. Pel camí he anat fent fotos als nous termòmetres,etc. Un cop marxem de Canyelles, jo i més gent ens amorrem als vidres de la porta per veure el nou túnel, tot el túnel excepte el principi a Canyelles es en doble via amb dos passarel·les d'evacuació a banda i banda. Ens apropem a Roquetes i la megafonia anuncia: Pròxima estació, Roquetes; En aquesta baixem, l'estació que esta a uns 60 metres de profunditat es amb andana central, la qual te una bobeda blanca, i dos més per cada via les quals estan pintades de negre. L'estació te un accés en cada extrem de l'andana la qual no es de 200m com s'havia dit, si no de 100 i pocs. Tot i no haver anat a veure els ascensors que baixen fins a l'estació, per alguns comentaris dels passatgers deien que feien vertigen, i que impressionen força. Un cop ja han passat uns quants trens agafem un 5000 fins a Trinitat Nova, aquest anava força més ple que el 2000 que havíem agafat primer. Un cop a Trinitat nova, a primera vista sembla una estació força normal, però a la que baixes del tren i mires cap a dalt veus que l'estació es força profunda, ja que es veu fins al nivell del carrer, i això permet que entri llum natural fins a la zona de vies. En un dels accessos, hi ha un gran mural que s'anomena: "Voluntat i perseverança", d'Antonio Ortega, la qual sembla una gran taca de tinta negra. I en l'altre (el que enllaça amb les línies 4 i 11 un altre de menys espectacularitat que es titula: "metameòria" d'Enric Maurí en el qual explica l'historia del barri, decorada amb unes flors. Un cop han passat uns quants trens, sortim per la primera sortida, la qual dona en una plaça. Tornem a entrar a la L3 i veiem un 3000R, i quant ja marxem cap a la l4 un 5000, així que avui ja he vits totes les sèries que circulen per aquesta (2000, 3000, 3000R, 5000). Desprès de pujar força, arribem a l'enllaç amb la L4 i L11, un cop en aquesta ens toca esperar a que arribes, el nostre metro que curiosament era un 2100, ja que ahir nomes circulaven 2100 per la L4.

I com a curiositat, a l'estació de Trinitat Nova (L4/L11), hi havia el Sr. Pasqual Maragall acompanyat de un home de TMB, que suposo que anava a veure l'ampliació. Altres curiositats també eren visibles com en els panells de temps, en cap marcava el temps tots estaven amb la frase de processant nova informació, i els termòmetres dels trens i d'algunes estacions seguia amb les enganxines, i els de la 4 cap tenia l'enllaç amb la 3 excepte dintre els trens.

A la foto un tren de la sèrie 5000 amb el torn 311 entrant a la nova estació de Roquetes.

3 comentaris:

CiAnurO ha dit...

ets digne del nick metroes, xd bona foto xic.

Joshua ha dit...

Encara recordo el primer cop que vaig anar pel tram, quan encara no estava obert al públic, que fa molta pendent i ningú no em va avisar. El fre ATP per velocitat em va enxampar de seguida xD

Crazytampax ha dit...

Joshua... no et mengis cap disc... Ah no... que l'ATP de Bombardier ja et toca els collons havent d'entrar a 10 km davant de disc a l'andana. Ara es fotràn els de la L1!